ROZHOVORY

We Concept

Autor: MICHAELA CHYTRÁ

Značka We Concept je splněným snem Veroniky Muškové, která si přála tvořit oděvy, které budou vyráběny s láskou k přírodě a sednou všem typům postav. Veronika, jak sama říká, je hipík, miluje svobodu a láska jí je nadevšechno. Její tvorba je bohémská a rozevlátá. Miluje univerzální barvy a střihy, přírodní materiály a vždy tvoří pouze to, co by si sama vzala na sebe. Kouzlo spatřuje v tvorbě co nejuniverzálnějších kousků, které lze vzít do lesa, na party a večer s nimi jít rovnou do postele. Největší životní inspirací jsou jí její dvě dcery Adina a Stela.

  • Jaké je vaše nejoblíbenější místo na planetě? 

Tak je to nečekaně náš domov ve vinohradském domě s naší milovanou divokou, ne moc udržovanou zahradou, kde se naše děti potkávají s dětmi našich sousedů. Díky lockdownu jsem zjistila jakou moc má komunita a vnitrobloková zahrada, a jak to může být to nejoblíbenější místo na planetě.

  • U které činnosti vypnete a jste nejšťastnější?

To je těžká otázka, protože moje hlava je nevypnutelná. Dokonce mé okolí tvrdí, že jsem trochu ADHD osoba, která nevydrží dlouho u jedné činnosti. Ale vlastně nejvíce vypínám s dětmi, když spolu objevujeme svět a když vařím pro rodinu a přátele. To je moment, kdy se ponořím do flow a dokonce u toho ani nemluvím:)

  • Když jste byla malá, toužila jste pracovat v oděvním průmyslu? Co bylo Vaším dětským snem? Splnil se Vám?

Mě si práce v oděvním průmyslu našla už v mých pěti letech. Šla s maminkou do její práce (byla jednou ze zakladatelů značky Pietro Filipi v 90. letech) a abych se tam nenudila, dostala jsem za úkol třídit a počítat knoflíky. Vím, že jsem dokonce dostala první “výplatu”, a tak nějak jsem si logicky myslela, že budu jednou dělat to co moje máma. Ještě před pár lety by mě nenapadlo, že se to vlastně jednou, trochu jinou cestou, splní. 

we concept
  • Pamatujete si nějaký Váš oblíbený “fashion” kousek z dob dospívání? Co to bylo a odkud? Vzala byste si na sebe něco takového i dnes?

Jéje těch bylo! Svoje dospívání jsem prožívala v době 00s, takže samozřejmě to byly moje první bokovky z Kenvela s hadím vzorem, zapínáním na boku, rozparky na nohavicích a silueta do zvonu. Móda mě ale naučila, že by člověk neměl říkat, to si už NIKDY nevezmu na sebe:) Xkrát se to změnilo a xkrát si člověk vzal na sebe něco co už myslel, že se nikdy nevrátí. Tak tady už jsem opatrná, ale ty hadí bokovky už bych asi nedala:)

  • Na Instagramu často fotíte Vaše nádherné dcery Adinu a Stelu. Čím Vás inspirují?

Moje holky jsou mi inspirací ve své síle. V síle být tím, kým opravdu jsou. Ve své upřímnosti, touze po objevování a hledání pravdy. Děti mají dar milovat život, radovat se bez tíže, nehledat chyby v ostatních. Ta lehkost, to zrcadlo, jsou to moje životní učitelky. Tvorbu vnímám jako emocionální proces, otisk mého pocitu a mého momentálního duchovního nastavení. Spolu s mými dětmi je toho procesu součástí i můj muž. Takže mě inspirují v mé tvorbě více, něž si umím představit.

  • Veroniko, jaký je Váš srdcový produkt z Vašich kolekcí? Nosíte Vy sama Vaše oblečení?

Kimono šaty MUSE, úplně jednoznačně. Právě ony to odstartovaly před dvěmi lety. Zrovna dnes mi Facebook hodil reminder z prvního shootingu v Marakéši. Nosím všechno a pořád. Je pro mě důležité v mých kouscích skutečně ŽÍT.

  • Jaké jsou podle Vás “must have”, které by neměly chybět v žádném šatníku?

Asi to bude znít cliché, ale jsou to perfektně padnoucí džíny – aspoň dvoje, bílé oversized triko a vintage sako. Zatím ani jednu věc nenabízím ve svých kolekcích, ale možná brzy… A pak je to cokoliv zavinovacího. Jelikož jak šaty, či krátké kimono, to jsou střihy, které padnou té nejširší škále postav a ta variabilita, ach ta variabilita!

  • První věc, která se Vám vybaví při vyslovení slova “udržitelnost”? Jaká je Vaše oblíbená udržitelná značka?   

Udržitelnost je pro mě úcta a zodpovědnost k dalším generacím. Neměl by to být jen “hezký lifestyle”, ale životní přístup s hodnotami a dobrou morálkou. Nemám jen jednu oblíbenou značku, sleduju jich mnoho, ale z lokálních tvůrců miluju Aloise Ficka, je to mistr v upcyclingu! Ze zahraničních mě nejvíce ovlivnila australská rodina yoli & otis a to svou bezchybnou bohémskou estetikou. Pak je to spousta zahrnaičních influencerů, kteří mají svoje účty se secnodhandovýma a vintage kouskama, u toho vydržím hodiny sedět a scrollovat.

  • V čem spatřujete unikátnost značky “We Concept”? 

Asi ve vizi a etickém přístupu k fashion byznysu. Ale hlavně “love for all bodies”. Přijde mi jako nesmysl diktát jednoho typu postavy, který tady spatřujeme už několik desítek let. Přitom charisma, sebevědomí a záře nemá nic společného s “dokonalou postavou”. Proto se maximálně snažíme vyjít vstříc každé postavě v podobě custom přístupu. 

  • Jaký sen byste si v rámci “We Conceptu” ráda splnila?

Nejvíce bych si přála, aby naše tvorba nadále přinášela radost a já toho mohla být pořád součástí  jako doposud.

We concept