Doprovodný program nabízí Má vlast EDIT poprvé. Díky multifunkčním prostorám Telegrafu je pro rozšíření aktivit správná příležitost a pozvání přijali zajímaví hosté. Vstupenky na jednotlivé body programu si můžete zakoupit přes portál Goout.cz
PÁTEK 14.10. (otevřený vstup)
19:00-21:30 – Zahajovací večírek
Tradiční přípitek k otevření pop-up showroomu ve 4.patře Telegraphu Loft
Přijďte se podívat jako první na selekci tvorby více než třiceti značek a umělců, ochutnejte nápoje Něco jako, Bacilli a yestea. Správnou atmosféru navodí hudba od Explicit Collective, kteří budou hrát na míru EDITu 05.
SOBOTA 15.10.
11:00 A proč je to tak drahý?!
Jaká je opravdová hodnota umělecké a kreativní práce a čím se dá měřit?
Panelová diskuze se zástupci kreativních oborů o cenové politice v umění. O vztahu umělců a lifestylových médií, hodnotě kreativní práce a jejím podhodnocování.
moderuje Pavlína Louženská
hosté: módní návrhář Jan Černý, influencerka Alex Sedláčková, zakladatel hudební platformy Explicit Sound Dominik Janoušek, designerka a umělkyně Linda Procházka, redaktorka Proč Ne a Hospodářských novin Thea Kučerová
14:00 #Trendspotting: Jak se (z)mění zákazníci?
Thea Kučerová a Pavlína Louženská se během live #Trendspottingu budou bavit o tom jaké změny zákaznického chování ovlivní návrháře, umělce a designéry. Na kterých trendech má smysl stavět strategii značky a které jsou jenom hype, co bude do Vánoc pryč.
15:00 Boyz workshop x Vogue CS
Praktický workshop tvorby analogových koláží s fotografem, umělcem a online vizuálním editorem Vogue Czechoslovakia Alexandrem Belem. Při tvorbě vaší koláže budete pracovat s archivem časopisů Vogue Czechoslovakia.
NEDĚLE 16.10.
14:00 Jak začít značku
Pokud jste se už rozhodli, že MÁ cenu, se do toho pouštět, tato přednáška je pro vás ideální. Základní návod na start vašeho osobního brandu nebo značky plný praktických tipů od zakladatelek Má vlast EDIT Ivony Petružálkové a Magdy Žůrkové, Anny Derfler z olomouckého grafického studia zaměřujícího se na tvorbu brandové identity Derfler Atelier, módní designerky Terezy Rosalie Kladošové a dalších hostů.
Partneři akce: CarTec Group, Něcojako, Optimistic foods, Alfréd & Hermína boutique hotel and café, Miss Sophie’s hotel, Herbarium boutique hotel, Lejaan, The Green Theory, Ajala, The Black Stuff Irish Pub, olomouc.cz, Vogue CS
Šaty: Hana Frišonsová
Šperky: Hana Polívková
Šaty: Appre
Foto: Benedikt Renč
Vlasy a makeup: Eliška Matějková
Modelka: Veronika Hejlíková
Styling: Magda Žůrková
Produkce: MáVlast
Alexander Bel
Módní fotograf a spoluzakladatel upcycling značky Sure Curated, vizualní editor redakce Vogue Czechoslovakia, ale především umělec, jehož koláže se vyznačují snovým, surrealistickým, občas až provokativním viděním světa.
Linda Procházka
(za svobodna Vránová), je renomovanou českou produktovou designérkou, která se po několikaletém působení v Londýně vrátila zpět do Česka, kde začíná představovat svou vlastní tvorbu. V Anglii pracovala pro firmu Lasvit, navrhovala světelné instalace ze skla do celého světa. Už příští rok se můžete těšit na její sólovou výstavu v galerii Kvalitář v Praze.
Dominik Janoušek
Dominik je spoluzakladatelem Explicit Collective. V kolektivu zastává kreativní řízení, výrobu oblečení a dohled nad obsahem platformy. Má zkušenosti z marketingu, správy sociálních sítí, psaní lifestylových článků a tvorby vlastního oblečení. Pod pseudonymem DJ De nebo dewantstorave vystupuje jako DJ.
Tereza Rosalie Kladošová
Tereza Rosalie Kladošová, česká módní designérka vystupující pod stejnojmennou značkou, absolvovala pražskou UMPRUM a UTB ve Zlíně. Její tvorba je poháněna fascinací barvami a kombinací vzorů a v samotných návrzích se mísí intuice, smysl pro humor a láska k řemeslu. Za svou práci získala v roce 2019 ocenění Designér roku i Módní designér roku v rámci cen Czech Grand Design a v roce 2017 se stala finalistkou soutěže International Woolmark Prize.
Jan Černý
Módní návrhář Jan Černý se na poli české módy etabloval v roce 2017, kdy jej jeho neotřelý pohled na současnou streetwearovou módu vystřelil mezi nejvyhledávanější návrháře u nás. Cenné zkušenosti nasbíral i na půlroční stáži v Louis Vuitton. Jan se postaral o renesanci kultovních bot značky Prestige a udělal z nich “must-have” všech teenagerů.
Anna Derfler
Grafička a zakladatelka studia Derfler Atelier, které se zaměřuje na budování brandové vizuální identity. “Tvořím smysluplné značky, které vás propojí s vašimi lidmi, strategicky a uvědoměle. Zaměřuji se také na ilustraci, obalové materiály a tvorbu esteticky kvalitních tiskovin.”
Marika B. Majorová
Svoje skúsenosti z reklamy a marketingu využíva pri spolupráci so slovenskými tvorcami z oblasti dizajnu, módy, umenia a lifestyle na budovaní ich značiek a komunikácie. Spoluzakladateľka značiek Kapsula pop up studio a kid. detský shop up. Rada prepája ľudí a projekty, hľadá krásu, fotí, píše a publikuje ako @tonbo_diary Mama Mie #dievcatkosruzovymhalo
Lada Vyvialová
Lada Vyvialová Tomečková je česká módní návrhářka. Vystudovala textilní design a oděv na Vysoké škole výtvarného umění v Bratislavě a módnímu designu se věnuje přes 20 let. Vyučovala oděvní design, kresbu, malbu a figurální kresbu, pracovala jako kreativní ředitel pro firmy Odex, Evate, Tonak a Amoené. Navrhuje i pro jiné značky a konfekční výrobce a ráda spolupracuje na výtvarných, vzdělávacích a sociálních projektech. Držitelka cen ELLE, Fashion Point, Gentleman’s Essentials by MINI, Patrizia Gucci Award, Grand Prix čestné uznání For Babies, Hatalk Mentioned Honours.
V době tekuté modernity, kdy řešíme nadspotřebu, ekologii, recyklaci, CO2 a zároveň mentální zdraví, komunikaci, estetiku životního prostředí a individuální potřeby versus společenskou a ekonomickou situaci, je pro ni cesta estetického a ve všech směrech zdravého oblečení tou jedinou možnou.
Pavlína Louženská & Thea Kučerová